Bude se vařit! Z formy do formy po víkendu! :)

No jo, už je to tak, mě prostě baví vaření, pečení a starání se. Mám na to taky nárok, když už mi bylo třicet;) Jenže na to není vůbec čas a tak mám skvělý letní a hlavně rychlý recept se super potravinou, která je teď řekněme dost in/cool/bio/organic a určitě faretrade k tomu:D        

 – QUINOA –

Tento recept byl původně s kuskusem, ale já kuskus nerada. Je to pořád jen zástupce sacharidový přílohy a na něm není nic zdravého nebo dokonce dietního. Když si chci zaprasit, dám si prostě těstovinu:)


Hlavní výhodou quinoi je, že obsahuje velké množství bílkovin. Znám ji ze Švédska a tak si ji odtamtud i vozím, je to divné, vím, ale tam jsem se jí před lety naučila jíst, je tam levná a k tomu ve dvou variantách. Světlá a tmavá.



Takže k receptu pro dva:

Cca půl šálku quinoi
Cuketa
3-4 mrkve
Stroužek česneku
100q feta sýru
5 sušených rajčat

Quinou dáme vařit se šálkem osolené vody – jako když vaříte rýži ;) vaříme asi 15min na středním plameni, pod pokličkou, že je uvařená poznáme jednoduše - vyklíčila. Cuketu a mrkev si na strouháte na plátky a dáte osmahnout na oliv. olej na pánev. Moc nemícháme – chceme, aby se zelenina osmahla a ne podusila. Až bude zelenina osmahlá, sundáme z plamene, přidáme prolisovaný česnek, nakrájená sušená rajčata a fetu. Přidáme quinou a jde se jíst! 





Žádné komentáře:

Okomentovat