Za odměnu budou lívance!


V sobotu jsem běžela půlmaraton v krásné a fanouškovsky skvěle obsazené Olomouci a jelikož jsem potřebovala nějakou odměnu na kterou jsem se během závodu mohla těšit, tak jsem si řekla, že si další den udělám lívance. Ono se totiž člověku během 21km honí spousty myšlenek, jako třeba napít se už teď nebo až za 2,5km? proč ti chlapi při běhu tak hekaj? Ježiši, ten člověk ale dupe, hmm kde si ta holka ten outfit Victorias Secret Sport asi koupila? Ty vole to není normalni běhat každej druhej víkend půlku, takže jsem nenormální, se ti řekne přidej! …bych tě chtěla vidět tohle uběhnout, ty pupkáči, a pak je potřeba mít i pár „odměňovacích“ myšlenek. Jedna myšlenka byla na odpočinek během července (rozuměj odpočinek od závodů) a ta druhá byla na ty lívance. Ne během závodů fakt rocket science neřešíte…
A protože je recept na lívance super easy a rychlý - jak jinak u mého vaření J tak se podělím o recept.



Pro dva lidi:

hrnek ovesných vloček
hrnek mléka
2-3 vejce
1/2 kostičky droždí
2 lžičky cukru
hladká mouka (pokud je třeba)

Suroviny máme všichni doma, ale jedna je trochu advanced a tím je droždí. Takže pěkně, jak vás učila maminka – na kynuté těsto musí mít všechny suroviny stejnou teplotu. Hura! tady můžete tohle ošiditJ Takže si připravíte ovesné vločky – nejlepší jsou z Lidlu, jsou totiž jemné. Pokud je nemáte, tak si nasypete do mixéru normální vločky a trochu je rozmixujete. V nekovové míse (kynuté těsto nemá rádo kov) je zalijete vlažným mlékem, rozklepnete dvě vajíčka, přidáte ½ kostičky droždí, cca dvě lžičky cukru a metličkou rozmícháte. Aby těsto pěkně a rychle nakynulo, tak mám vychytávku, nemám totiž ohřívač na talíře jako máma (tam kyne těsto úplně nejlíp): plotýnku zapnu na jedničku a dám na ní nerezovou podložku na hrnce a na tu dám zakrytou mísu s těstem a plotýnku cca po 3 minutách vypnu. Těsto vykyne asi za 20 min, že je vykynuté poznáte podle bublinek – není to kynutí jako na koláč. Pokud se vám těsto zdá řídké, přisypte trochu mouky a nechte chvilku odstát, aby lepek mohl působit a zahustil těsto. No a pak už jenom rozehřejete na pánvi kapku oleje a sázíte tam jeden lívanec za druhým. Hotové dávám na talíř pěkně na sebe, aby měly lívance máslíčkovou chuť, tak mezi každý lívanec dám kousek másla a oni tím máslem nasáknou… 
Já jsem si lívance v neděli a pak i v pondělí dopřála s našlehaným tvarohem a cukrem, kam jsem dala esenci z pravé vanilky (mají v M&S). No a abych si jó dopřála, tak jsem si sjela do Kunratic pro jahody…

Toť vše.  Je to rychlý, zdravý, vydatný a ideální jako snídaně do postele…



Jitka

Žádné komentáře:

Okomentovat